KIC InnoEnergy – BEST Rome

pubblicato in: Eventi, News, Partner | 0

 

Presentazione Aziendale KIC Innoenergy

 
Dove: Aula degli Affreschi, Facoltà di Ingegneria Sapienza, Via Eudossiana 18
 
Quando: 1 dicembre 2016 12:00-13:30
 
Programma dell’evento (durata max: 1h30)
 
-Presentazione BEST Rome
-Presentazione KIC InnoEnergy
-Presentazione di un ex studente della sua carriera durante e dopo la Master School di KIC
-Aperitivo per il networking e fare domande
 
 
 
L’evento è rivolto principalmente agli studenti che studiano Ingegneria:
 
-Energetica
-Chimica
-Elettrica/Elettronica
-Meccanica
-Fisica
-Materiali
-Ambientale
 

Register here or on kic-bestrome.eventbrite.it

 

Sei interessato nel futuro dell’energia sostenibile?

 
Se la tua risposta è si vieni a scoprire le possibilità di KIC InnoEnergy, International Master Program che offrono opzioni di mobilità uniche, una combinazione di ingegneria e innovazione, e il finanziamento attraverso borse di studio / iscrizione per i nostri studenti.
 
 
 

 

Perché scegliere KIC InnoEnergy Master School?

 
Il nostro programma di Master è creato da 11 prestigiose università tecniche, 2 top classifica di Business School e dalle principali società energetiche in Europa
Siamo una comunità che unisce il meglio in ingegneria, innovazione e creazione di imprese.
Il 93% dei nostri laureati a trovare un posto di lavoro dopo 6 mesi e il loro stipendio è in media il 15% in più rispetto ai loro coetanei
Grandi opportunità di stage e tesi di Master presso i nostri partner del settore e start-up.
KIC InnoEnergy è la società europea promuovere l’innovazione, l’imprenditorialità e la formazione nel campo dell’energia sostenibile.
 
I Programmi unici KIC InnoEnergy combinano le competenze tecniche necessari in Ingegneria Energetica con lo studio presso le migliori università europee, oltre ad offrire corsi di imprenditorialità e di business.
 
Il Programma sviluppa le tue abilità di ingegneria creativa, al fianco di studio nel mondo degli affari, all’innovazione e all’imprenditorialità. Esso consente di studiare in due università di prim’ordine diverse in tutta Europa, e di ottenere una doppia laurea, pur ottenendo le competenze necessarie per progettare un futuro energetico sostenibile. Oltre il 93% delle KIC InnoEnergy laureati a trovare un lavoro entro 6 mesi dalla laurea. È possibile usufruire di attività uniche in materia di imprenditorialità e l’innovazione nelle scuole superiori di economia europee. Ciascuno dei programmi di KIC InnoEnergy includono attività di “valore aggiunto” che non possono essere trovati in qualsiasi altro programma, come le scuole estive, visite di studio, lezioni e stage con i grandi nomi nel campo dell’energia.
 
Essendo una parte della comunità KIC InnoEnergy è possibile accedere a una rete senza pari di alunni, start-up, imprenditori, ricercatori e partner in grado di offrire il supporto per tutta la laurea e carriera futura.
 
Studenti eccezionali possono anche beneficiare di borse di studio per coprire le spese di iscrizione e spese di soggiorno.
 
 
 
 
 
————————————————————————————
 

 

Company Presentation KIC Innoenergy

 
Where: Aula degli Affreschi, Facoltà di Ingnegneria Sapienza, Via Eudossiana 18
 
When: 1 december 2016 12:00-13:30
 
 
Event Schedule
This is the event schedule (max duration: 1h30)
 
-BEST Presentation
-KIC Innoenergy and their programs present themselves
-Presentation of an italian ex-student about his career during and after KIC’s Master School
-Free aperitivo for networking and asking questions
 
The programs are aimed principally at students studying the following Enginnering branches:
 
-Energy
-Chemical
-Electric
-Mechanical
-Electronical
-Physics
-Materials
-Enviromental
 

Are you interested in the future of Sustainable Energy?

 
If your answer is yes come find out the possibilities of KIC InnoEnergy Master School. International Master Programs offering unique mobility options, a combination of engineering and innovation, and funding through scholarships /tuition waivers to the majority of our students.
 

Why choose KIC InnoEnergy Master School?

 
Our Master School is created by 11 prestigious Technical Universities, 2 top ranked Business School’s and leading energy companies around Europe
We are a community that combines the best in Engineering, Innovation and Business Creation
93% of our Graduates find a job after 6 months and their salary is on average 15% higher than their peers
Great opportunities for Internships and Master Thesis at our Industry partners and Start-ups
KIC InnoEnergy is the European company promoting innovation, entrepreneurship and education in sustainable energy.
 
KIC InnoEnergy unique programmes combine the technical skills you need in energy engineering with study at top European universities, as well as offering courses in entrepreneurship and business.
 
The master develops your creative engineering skills, alongside study in business, innovation, and entrepreneurship. It allows you to study at two different top-class universities across Europe, and achieve a double degree, whilst getting the skills needed to engineer a sustainable energy future. Over 93% of KIC InnoEnergy graduates get a job within 6 months of graduating. You can take advantage of unique activities in entrepreneurship and innovation at Europe’s top business schools. Each of KIC InnoEnergy’s programs include ‘added value’ activities that can’t be found in any other program, such as summer schools, study visits, guest lectures and internships with the leading names in European energy. By being a part of the KICInnoEnergy community you get access to an unrivalled network of alumni, start-ups, entrepreneurs, researchers and partners who can offer support throughout your degree and future career.
 
Exceptional students can also qualify for scholarships to cover tuition fees and living expenses.
 
 
 

Register here or on kic-bestrome.eventbrite.it